Społeczny wizerunek nauki często decyduje o wyborze ścieżki kariery najzdolniejszych absolwentów szkół średnich i wyższych. Nauki społeczne i humanistyczne (NSH) postrzegane są zwykle jako niepraktyczne, niemające związku z rzeczywistością i nierokujące sukcesu zawodowego. Wielokanałowa kampania promująca NSH jako źródło społecznej kreatywności i innowacyjności ma szansę zmienić społeczny odbiór humanistyki w Polsce i zachęcić do wchodzenia na tę ścieżkę kariery.
Humanistyka postrzegana jest często jako nauka uprawiana w zamkniętym gronie pasjonatów, bez wpływu na życie społeczne. Poprzez przedstawienie najważniejszych osiągnięć NSH i historii sukcesu humanistów, projekt wpłynie na zmianę odbioru społecznego humanistyki jako źródła rozwoju społeczno-gospodarczego. W efekcie, informacje o osiągnięciach NSH
na stałe pojawią się w głównych mediach opiniotwórczych, a studia z NSH staną się początkiem atrakcyjnej ścieżki kariery.
Akademia Ignatianum w Krakowie (AIK) jest uczelnią z prawami państwowymi, prowadzoną przez jezuitów (SJ). Jest jedną z blisko dwustu uczelni jezuickich na świecie słynących z prestiżu oraz wysokiego poziomu nauczania. Nazwa uczelni „Ignatianum” została wprowadzona na początku lat 90. XX wieku i nawiązuje do założyciela zakonu jezuitów, św. Ignacego z Loyoli.
Na płaszczyźnie edukacyjnej AIK kształci w zakresie wychowania, kultury i jej dziedzictwa, życia społeczno-politycznego, filozofii i etyki, zagadnień światopoglądowych oraz problematyki socjalnej. Kształci również w zakresie nauk o zdrowiu oraz nauk społecznych wnoszących istotny wkład w rozwój nauki i społeczeństwa, szeroko pojętej profilaktyki i prewencji oraz edukacji i kultury.
Celem programu jest wsparcie działań służących budowaniu współpracy i trwałych relacji
między podmiotami działającymi w obszarze nauki a podmiotami działającymi w sferze społeczno-gospodarczej, zwłaszcza w
zakresie implementacji rozwiązań prowadzących do podwyższania jakości i konkurencyjności badań, w tym związanych z
umiędzynarodowieniem, ewaluacją, wzmacnianiem kadry, pobudzenia innowacyjności i stworzenia mechanizmów współpracy nauki z
gospodarką oraz wzmocnienia potencjału i stymulowania rozwoju nauk humanistycznych i społecznych.